Niniejszym informuję, iż zawarcie przez Pana/Panią umowy, w tym umowy o świadczenie usług lub umowy o dzieło z Jakubem Szlachetko, prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą “SZLACHETKO konsulting”, pod adresem ul. Słowiańska 33/17, 80-381 Gdańsk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, numer PESEL: 86061600599, NIP: 6040094217, REGON: 365820269, której przedmiotem jest świadczenie przez Adwokata pomocy prawnej (dalej: „Umowa”), skutkuje przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.; dalej „RODO”).
W związku z powyższym, na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 RODO, informujemy, iż:
§ 1.
[Administrator danych osobowych]
1. Administratorem danych osobowych uzyskanych i przetwarzanych w związku z zawarciem Umowy jest adwokat Jakub Szlachetko, zamieszkały przy ul. Słowiańskiej 33/17, 80-381 Gdańsk, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą “SZLACHETKO konsulting”, pod adresem ul. Słowiańska 33/17, 80-381 Gdańsk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, numer PESEL: 86061600599, NIP: 6040094217, REGON: 365820269, zwany dalej „Administratorem”.
2. Może Pan/Pani skontaktować się z Administratorem:
§ 2.
[Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna]
1. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane, gdy jest to niezbędne do:
2. W pozostałym zakresie przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych odbywa się na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
3. Przez wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze rozumieć należy w szczególności wykonywanie obowiązków związanych z: przedstawianiem treści Umowy, faktur lub rachunków lub właściwych wyjaśnień do wiadomości właściwych urzędów i organów (np. Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych – gdy wymagają tego przepisy prawa), archiwizacją dokumentacji oraz prowadzeniem rozliczeń księgowo-podatkowych (m. in. wystawianie faktur, prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT, sporządzanie deklaracji podatkowych oraz informacji VAT_JPK itd.) – zastrzeżeniem zasad tajemnicy adwokackiej.
4. Za cele wynikające z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią rozumie się w szczególności: ustalanie, dochodzenie lub obronę roszczeń w postępowaniu sądowym, administracyjnym lub też innym postępowaniu pozasądowym, zapobieganie oszustwom, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, cele archiwalne i statystyczne.
§ 3.
[Kategorie przetwarzanych danych]
1. Administrator przetwarza następujące kategorie Pana/Pani danych osobowych:
2. Ponadto, Administrator może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile ich przetwarzanie jest zgodne z celami określonymi niniejszą Klauzulą informacyjną.
§ 4.
[Źródła pochodzenia danych osobowych]
Na zasadach określonych w niniejszej Klauzuli informacyjnej Administrator może przetwarzać Pana/Pani dane osobowe uzyskane od:
§ 5.
[Odbiorcy danych]
1. Pana/Pani dane osobowe mogą być przekazywane:
– z poszanowaniem zasad tajemnicy adwokackiej określonej przepisami prawa.
2. Pana/Pani dane nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
§ 6.
[Okres przechowywania danych]
1. Pana/Pani dane będą przechowywane do czasu rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy, a po tym czasie do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z Umowy lub do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych i podatkowych (w zależności, od tego, które z tych zdarzeń nastąpi później).
2. Dane osobowe przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) przechowywane będą przez okres 6 lat od momentu rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy lub do wycofania zgody.
§ 7.
[Prawa przysługujące osobom, których dane dotyczą]
1. Na zasadach określonych w RODO przysługuje Pani/Panu:
2. Z uprawnień wskazanych w ust. 1 można skorzystać kontaktując się z Administratorem w sposób wskazany w § 1.
§ 8.
[Dobrowolność. Cofnięcie zgody]
1. Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, ale stanowi warunek zawarcia Umowy i jest niezbędne do jej wykonania.
2. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest zgoda, przysługuje Panu/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
§ 9.
[Zautomatyzowane podejmowanie decyzji lub profilowanie]
Administrator nie posługuje się zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniem.
Adwokatów i aplikantów adwokackich współpracujących z firmą obowiązują zasady etyki adwokackiej i godności zawodu. Można się z nimi zapoznać pod tym linkiem: „Kodeks Etyki Adwokackiej”
Radców prawnych współpracujących z naszą firmą obowiązuje „Kodeks Etyki Radców Prawnych”, z którym można się zapoznać klikając w link.